Deelnemer Digibord op School: Marinus Scholten

Marinus Scholten stelt zijn flipcharts beschikbaar via Digibord op School.

Ik ben sinds 2005 freelance actief op het gebied van muziekeducatie. Daarnaast werk ik als muziekconsulent bij Kunst & Cultuur Drenthe. Op de Stenden Hogeschool Emmen, afdeling Pabo verzorg ik regelmatig muzieklessen. Verder maak ik deel uit van de redactie van de Gehrelsvereniging.

Door jarenlang te werken in het muziekonderwijs in de basisschool, de muziekschool, het voortgezet onderwijs, de PABO en door het geven van nascholing aan leerkrachten in het basisonderwijs, ben ik goed op de hoogte van de dagelijkse praktijk. In de loop der jaren heb ik veel ervaring opgedaan in het overdragen van kennis over de didactiek van het vak muziek.

Er is steeds meer vraag naar muziekflipcharts voor het basisonderwijs.  Voor studenten op de Pabo en voor de nascholing van onderwijzers  ontwerp ik muzieklessen op basis van de muziekdomeinen muziek maken,  muziek beluisteren, zingen en muziek noteren. Met het digibord kun je  het vak muziek heel interactief benaderen: notenvoorbeelden,  liedteksten, partituren, etc. linken naar youtubefilmpjes, naar  muzieksoftware, maar ook naar werkbladen of naar een methode.

Er is een eerste flipchart op Digibord op School geplaatst, maar binnenkort meer!
Meer deelnemers Digibord op School

Tags: ,

Geef een reactie

