Deelnemer Digibord op School: Rian Visser

Rian Visser doet mee met Digibord op School en maakt lessen in PDF-formaat voor het digitale schoolbord.

Ik werk als grafisch vormgeefster en schrijf ik sinds 1998 kinderboeken. Toen mijn kinderen klein waren, begon ik met het schrijven van voorleesverhalen, prentenboeken en verhalen voor Sesamstraat. Later ben ik leesboeken op avi-niveau gaan schrijven voor o.a. Uitgeverij Zwijsen en Uitgeverij Delubas. Daarna verschenen er ook jeugdboeken en poëzie. Voor Uitgeverij Delubas schrijf ik ook geschiedenisverhalen in de serie terugblikken.

Ik heb inmiddels meer dan 50 kinderboeken gepubliceerd. Vaak kom ik op scholen en in bibliotheken om over mijn werk te vertellen. Op scholen ben ik in aanraking gekomen met het digibord en geïnteresseerd geraakt in de mogelijkheden om daarvoor materiaal te ontwikkelen.

Ik heb een aantal lessen gemaakt die aansluiten bij de inhoud van mijn boeken, zoals over Romeinen, hunebedden en braille, gedichten schrijven of over eerste leesboekjes. Daarnaast heb ik een les gemaakt die uitleg geeft over het maken van kinderboeken. Ik ben bezig met een lesbrief over ‘beeldtaal en illustreren’ die aansluit bij het kinderboekenweekthema 2010. Ik merk nu al dat de lessen goed werken als voorbereiding op een schoolbezoek of om er nadien nog op door te werken. Leerkrachten zijn er erg enthousiast over. Ik ben daarom van plan om deze lessen langzaam uit te uitbreiden. Ik maak ze in pdf-formaat zodat ze op diverse soorten borden te gebruiken zijn. Feedback is altijd welkom.

Meer informatie over mijn boeken vindt u op www.rianvisser.nl | Rian Visser op Twitter

Geef een reactie

